Sidor

lördag, februari 19, 2011

Åter i hemmet

Så var man lyckligt hemma från kurs i huvudstaden.


Tåget dit -ca 4 timmar - avgick och ankom på minuten! Hotellrummet väldigt fint. Frukostbuffé på morgonen, jag gjorde mitt bästa med den och fick plats med en hel del...


Kända kursgivare, så de visste jag skulle vara bra. Sen börjar uppgödningen: Förmiddagsfika med rejäl macka, kakor, smooties(!) juice, godis... Föreläsning en stund. Lunch med lax eller kyckling, kaffe, kakor, godis. Föreläsning. Eftermiddagsfika med flera olika små bakelser och kakor, frukt, juice, godis (hjälp) Föreläsning.


Träffa Nina!!! Medan jag väntade satt jag och betraktade "galningarna" som ville in här:



Jag fick smygfota så de inte trodde jag var helt knäpp... Därinne fryser de frivilligt i -5° kyla samt dricker vodka.


Nä, vi hoppade över det där med iseriet och gick hitin i stället:




                 

Efter noggranna studier av menyn (och nu var jag hungrig igen!) blev det vitlöksbröd -mmm- och en stor fin biff som var jätte, jättegod! Det var hur trivsamt som helst där tills det började mullra och byggnaden skakade först en gång och sen riktigt rejält en gång till. Tur jag (vi) visste att det var sprängningar för Citybanan de höll på med annars hade det varit riktigt obehagligt. Jaha, vi stannade där ett par timmar och blev rejält mätta. Sen undersökte vi hotellet som förut var Norrmalms polisstation. Isbaren undersökte vi inte, nej... Man frös så bra utomhus ändå. Det var en riktigt lyckad kväll. Tack snälla Nina!!


Fredag: Frukost, föreläsning osv. Nu kände man flera kolleger så andra dagen är alltid roligare! Massor av mat och godis igen. Lunch: torsk eller ankbröst. Plötsligt berättade vi "äcklig-anka-historier" för varann, men den vi fick var väldigt fint tillagad!


Kursen slut ca 16 och jag hann gå ut en tur och se på stan. Kallt som f-n men väldigt vackert:






Inte mycket folk i rörelse.


Sen var det meningen att jag skulle åka hem 18.20, men det kom lite emellan. Nedriven ledning i Katrineholm. Tåget från Malmö 3 timmar försenat till Stockholm... De snabbstädade det och vi kunde åka iväg 40 minuter försenade. Tur för oss - flera tåg var helt enkelt inställda. X2000 har tydligen 4 motorenheter, men bara en fungerade fick vi reda på, så med reducerad motoreffekt tog resan 5 timmar. Summan av det var att jag var hemma i huset 00.50. Bagheera var den lyckligaste av alla! Han spann och strök sig och har ett skarpt öga på mig idag så jag inte försvinner igen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar