Sidor

fredag, augusti 12, 2011

NUUU...

...är valpen i huset sen fem timmar. Han beter sig som om han alltid hade bott här. Det är den snällaste unge man kan tänka sig. Han stökar inte och bär sig så klokt åt.
Det gick i princip bra att köra hem med honom. Han hade kräkts förut när han åkt bil så jag var väl förberedd med plast, frottélakan och papper. Det där med bur vågade vi inte prova så jag satt med honom i baksätet. Först låg han intill, sen kröp halva vovven upp i mitt knä och somnade. Sen vaknade han av att vi körde på krokiga småvägar och då ville han kräkas. Det lyckades jag styra till plastskynket! Sen såg han så skamsen ut, men vi torkade av nosen och sen kunde han somna igen.
Flinga tyckte väl det var rätt kul med ung kollega. Murre blev sur och har redan lyckats lappa till honom... Bagheera anser sig vara hundexpert och har försökt leka med honom (leken gick ut på att Baggi satt bakom en dörr och väntade på att valpen skulle komma så han kunde skrämma den)
Jag har även hunnit köra till Elna och hämta mina fantastiskt fina handledsvärmare!! Där fick jag kaffe och cheesecake (mmmm!!) träffade hennes ena son och hans sambo samt två av hennes väninnor. Det var jättetrevliga människor så jag hade kunnat prata en god stund till, men valpen väntade ju.
Nu skulle maken ut på ett kortare uppdrag så Flinga följde med honom och Billy stannade hemma hos mig. Han åt och sov och är alldeles underbar...
Husse och liten hund







Sitter i sin balja och börjar bli sömnig...
Hundexperten synar materialet!




Mycket trött och somnar snart.

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem fina lilla Billy :) Bara så att du vet, du har kommit till det bästa hemmet i stán :D :D
    KramKramKraaam!!!

    SvaraRadera
  2. Och vi har nog fått den bästa valpen. Han är så snäll och bär sig så klokt åt så det är helt otroligt!
    Kramkramkraaam!

    SvaraRadera
  3. Så fin vovve!! Billy Boy!! Och Baggi den coolingen verkar tycka han är helt ok...och Murre, hahaha...han visar direkt vad han tycker.
    Stor kram till Billy busen och hans vänner!!!

    SvaraRadera
  4. Han är en väldigt förståndig varelse. Murre är rädd och därför blir han farlig. Baggi förstår med en gång att det är en valp och rör honom inte, han hoppar bara undan.
    Kraaaam (från "gänget" också)

    SvaraRadera